torsdag 25 mars 2010

Fyra av fem

Börjar bli vek. Svarade nyss på en enkät om fritidsbåtar. Nej, jag har ingen båt. Men familjen har. Och jag har ingen navigationskompetens.

Den sista frågan är särskilt rolig för alla som känner mig. Har patologiskt dåligt lokalsinne. Till lands och till sjöss. Men det skrev jag inte i enkäten.

Och träffade United Minds i tisdags för att prata om hållbar konsumtion och förpackningar. Mötte en engagerad student från KTH imorse som frågade om inställningen till vattenkraft.

Hade en telefonintervjuare i luren när jag sprang mot Stadshuset och Earth hour-konferensen. Där jag skulle svara på frågor om hur jag uppfattar ett företag som jag knappt känner igen namnet på.
- Du behöver inte fråga allt. Det blir "vet ej" på alla, säger jag till den förtvivlade människan i andra luren.

Svarar däremot inte på enkäten från ett stort energibolag om deras hållbarhetsarbete. Den skickades ut igen idag. Den tar tydligen bara 15-20 minuter och du får vara anonym. Men vad är det då för mening?

Nu blir det inga fler enkäter/intervjuer/undersökningar på ett tag.

Inga kommentarer: