måndag 30 november 2009

Moderskeppet är tillbaka

Ny telefon idag. En Nokia N97. En svart fastän jag ville ha en silver. Men det är inte det stora problemet. Att byta från Ericsson till Nokia är lite tufft. Särskilt som Nokia och Blogger inte verkar gilla varandra. Har nu fotograferat den gamla telefonen med den nya och tänkte blogga den bilden som första post från den nya. Tack för den här tiden och fantomen är död, länge leve fantomen, ungefär. Nä, nä. Det verkar ju stört omöjligt.

Återkommer.

I kväll ska jag på faddergalan med Plan Sverige. Kanske blir det bloggat därifrån. Men antagligen inte som det här verkar utveckla sig.

Ja, just det. Moderskeppet var min gamla Nokia Communicator jag hade år 2000. Tung. Rejäl. Grå. Med gravitas.

Jag ger den här rackaren en frist fram till jul. Funkar det inte köper jag en ny svara-knapp till den gamla fula Ericssonen, fixar glappet i laddkontakten, målar ny metallfärg där den repats och står ut med hånet från ungdomen.

Inga kommentarer: