måndag 16 november 2009

Oscillate wildly

Hunden Hjördis vaknade halv tre i natt och hulkade och kräktes. Hon mådde fint i morse men ville verkligen inte gå ut i regnet. Fick en inställd grej i morse på grund av någon annans försovning. Det kunde börjat bättre. Tröstlöst regnande. Lite sen. Tappade telefonen i marken så att alla bilder försvann när jag försökte hantera hundkoppel, väska, dator och paraply samtidigt. Men sen tog det sig. Bilderna kom tillbaka vid omstarten. Halvvägs till dagis kom Hjördis på att om hon går fortare och framåt slipper hon vara ute lika länge.

Och klockan tio blev det riktigt bra. Härlig förmiddag med moderata seniorer. Glada människor och intresserade frågor. Nästan hela förstakammarsalen full!
- Det här är Nils, min praoelev. Om han sköter sina kort rätt blir han också en moderat senior. Det är mitt mål också, inleder jag och sen pratar vi miljö.

Prao-Nils är utomhus nu och äter lunch med en kompis. Jag vägrar lämna huset. Går och köper en macka i fiket och gör ett häv för att kunna lägga upp lite bilder från Political Fight Club, skriva klart texten, flytta ett opolitiskt möte, hantera två krångliga dubbelbokningar och göra så många andra saker på min lista som jag bara hinner. Och ikväll ska jag prata på kandidatutbildning.

2 kommentarer:

Fröken Linda sa...

Tack för ett inspirerande föredrag på kandidatutbildningen i går, du är duktig, påläst och inspirerande.

Linda Johansson

Fia sa...

Stort tack! Härlig feedback!