lördag 28 november 2009

Från Fokus till Ecorazzi

Åker tåg från Linköping. Hann ta en kort sväng på stan innan tåget gick, lite sent. Nu är det en halvtimma sent. På grund av banarbete går det långsamt och bara ett spår kan användas. Men kom ihåg, förr fanns inga pengar till banarbete. Tanken på bättre spår i framtiden tröstar lite och jag har inte bråttom.

Läser lite i ett skrynkligt exemplar av tidningen Fokus som låg i stolsfickan men orkar inte koncentera mig på den trista anti-Maud-linjen.Egentligen vill jag inte länka men jag antar att du som läser här är både källkritisk och begåvad.

Tar en bloggrond. Ser att Anna skriver om familjen och politiken. Vi moderater och duktiga flickor pratar sällan offentligt om sånt, utom då när någon i opposition tar chansen och försöker göra politiska poänger.

Kent skriver bland annat om det politiska läget och undrar om Mona Sahlin kommer använda sig av Sd för att försöka avsätta regeringen.

My gods, det är inte hygieniskt att hålla på som Socialdemokraterna gör nu: först Mp, sen Mp plus V. Nu börjar de nostalgiskt och lystet blicka mot Fp och C. Vilken bisarr kombo. Allt för makten och mer uppmärksamhet på Sd. Som jag faktiskt inte tror kommer in i riksdagen.

Vad säger andra sidan då? Läs gärna Robert som bland annat tror att C och Fp kommer krypa tillbaka mot mitten om det blir ett oklart valresultat.

När vi inte spekulerar om valet jobbar vi på med riktig politik. Henrik går i närkamp med det oklara antal statliga register som finns. Tomas utvecklar arbetslinjen och tar sig an tre tydliga utmaningar.

Avslutar med lite grönt skvaller. Där jag hittar den här:


Inga kommentarer: