onsdag 11 november 2009

Helena & Nils



Hej Helena Walentovic och Nils Ericsson som praoar här hos mig på riksdagen!
(Med på bilden är också änglaspelet med Arne Weise som de monterade ihop i måndags.)

Varför prao i riksdagen
- För att det är kul att se hur det politiska arbetet ser ut, svarar Helena.
- Är det sant?
- Ja, jag tycker politik är kul

Nils då?
- Jag vill se hur politiker arbetar. Det är en bra erfarenhet för jag vill själv sitta här.
Kul! Vilka frågor vill du jobba med?
- Gärna miljö eller politik mot brott

Det går ju utmärkt att kombinera! Tänk bara på Italien och sopmaffian.

Helena du är ju aktiv i MUF också och sitter i styrelsen för MUF Sundbyberg, vad gör ni där?
- Vi planerar olika evenemang, utbildningar, kampanjer. Vi har inte kommit igång ännu med höstkampanjen Rättvist, men det kommer.
Varför gick du med i just MUF?
- För att jag vill påverkar och det är bra politik.
Vad förväntar du dig av praon?
- Att få lära mig mycket och se och vara med i arbetet på riksdagen.

Ni har bara varit här i två dagar. Vad är ni mest förvånade över?
- Skyttebanan och bandyhallen!, säger Helena
- Poolen. Och skyttebanan.
Riksdagen är ju mer än husen. Jag blev förvånad över hur många som finns här och jobbar. men det är en kul arbetsplats!

Inga kommentarer: