måndag 30 augusti 2010

Rätta mig om jag har fel.

Är det konstigt att SNF med kort varsel i valrörelsen flyttar tiden för sin debatt? Nu kan tyvärr inte miljöministern vara med. Jag fick ställa in en resa för att kunna delta. Det är ovanligt att inbokade debatter flyttas så nära inpå. Flytt i tiden alltså. Platsen är Södra teatern. Ett bra ställe för debatt och presentationer. Vi har använt det många gånger.

Södra teatern ligger smidigt ett stenkast från Fotografiska där S, V och Mp ska presentera bitarna som är kvar från deras valmanifest precis en timme efter vi är klara. Men är det inte konstigt att S, V och Mp presenterar sin budget på ett museum som är privatägt? Det måste ju vara emot allt de tror på.

Well. Nu blir SNF-debatten av imorgon klockan 10.00 til 12.00. Känns märkligt redan innan och därför har jag diskuterat upplägget med den som ordnar det hela. Det är udda att en tv-sänd debatt mitt i valet inte har en oberoende och proffsig moderator och att vi bedöms på krav från en organisation som vill ha särskilda styrmedel.

Styrmedel är nog dagens ord imorgon för debatten blir rörigt utan styrning, Lex P1 liksom. Men de har sagt att debatten ska vara objektiv, för det har SNF lovat SVT.

Och till sist, på nästan samma tema, är det inte lite märkligt att jag får frågan från public service-SVT om att en exakt tid och plats debattera klimat med vänsterns Jens Holm för deras Youtubesatsning? Mailet kom i fredags och förslaget var imorgon tisdag klockan 14.00. Jag debatterar gärna med all världens vänster. Eller någon som talar för S, v och Mp. Fast jag kan inte då. Men de har alltså kollat med honom först.

2 kommentarer:

Lars-Erik sa...

Det finns en hel del att göra för att se till att vi får ett opartiskt medialt och kulturellt Sverige. Det är uppenbart att medier inte rapporterar med jämvikt, främst gäller detta TV. Det du nämner i inlägget upplever jag vara är en del av problemen med svensk kultur - den är alldeles för rödgrönt färgad.

Jag fick leta efter Alliansens förslag och jobbmanifest (valmanifest)som uppenbarligen "glömts bort" eller på "något annat sätt" dribblats bort.

Nä, den rådande traditionen av ett rött tv-media måste brytas! Jag vill ha ett jämlikt Sverige. Det måste råda även i "kultursverige"!

/Lars-Erik

valresultatet sa...

Ditt val kanske är klart inför valet. Men gör din röst hörd på

www.valresultatet.se