söndag 12 april 2009

Tack alla som läser!

En artikel i DN, i bland kallat gammelmedia, rubriksätts med att det är minimalt intresse för politiska bloggar. Svenskan tog tt-meddelandet. Anledningen till rubriken är antalet kommentarer på riksdagsledamöternas bloggar. Antalet läsare tar de inte upp. Faktiskt har jag inte helt koll på den siffran eftersom många läser via rss eller andra läsare eller via speglingen som ligger på moderat.se men de jag ser i statistiken från sitemeter är förvånansvärt många. Tack till er som är intresserade av den här märkliga världen jag försöker beskriva! Och tack till alla som hör av er via mail eller kommentarer. Och framförallt ni som kommer fram och berättar om det när vi träffas.

Men apropå kommentarerna. Själv moderar jag mina kommentarer. Anledningen till det är att Carl-Bild-caset inte var avgjort när jag började blogga, bbs-lagen verkade gälla och jag uppfattade det som att jag ansvarar för allt som står här. Sen har jag insett att det tyvärr behövs.

Jag skulle kunna bättra på kommentarsstatistiken. Det mesta kommer med, men inte spam och inte galna inlägg. Just nu har jag en läsare som då och då skriver fem-tio kommentarer i stöten, mest otrevligheter, han kallar mig vänstermarxist ibland, andra saker ibland, att jag borde söka jobb och han verkar arg för att hans kommentarer inte publiceras här. Ibland blir det rena utbrott med personangrepp och märkliga uttalanden om kinesiska prostituerade och att klimathotet inte finns. Han använder olika namn på grund av FRA men kan inte låta bli att berätta vem han är, eller det vanligaste fejknamnet i allafall.

Inget hindrar honom att skriva men varför ska han skriva här? Jag sysslar med politik. Inte terapi.

Nu avvisar jag fem kommentarer från honom. Klick.

5 kommentarer:

Peter Andersson sa...

Sofia. Får bättra på mina kommentarer för att era (ledamöternas) statistik ska förbättras. Men tittar in här och läser i alla fall..med jämna mellanrum UTAN kommentar :)

/P

Anonym sa...

Politiker, dom är sig lika,
idéerna mest bara hattiga,
pengar och knull till de rika,
runk och moral till de fattiga.

Fia sa...

Hej Peter och tack! Och du får läsa som du vill! PS. Släppte igenom en typisk bisarrkommentar från Kraxpelax - vars mail för övrigt går till en särskild mapp i inkorgen - bara för att visa vad vi möter varje dag.

Karin sa...

Lite skit får man förstås tåla men inte vad som helst, det är bra med viss censur, faktiskt, som liberal gillar jag förstås inte förbud och begränsningar, men kan man inte hålla sig inom ramen för vad som är OK får man finna sig i att bli refuserad.
Heja Fia, keep up the good work!

Fia sa...

Hej Karin! Visst tål ajg en hel del. Den där Krax är ändå hyfsat lindrig jämfört med andra. De har hela internet att leka på men inte fri tillgång till min blogg. Tack för uppmuntran!