lördag 25 april 2009

Migration och MC-gäng

Mina tre seminanarier igår blev bra och lyckade. Trots lite teknikstrul på det om migration som jag modererade. Samtidigt som Tobias Billström beskriver Stockholmsprogrammet och en europeisk migrationspolitik hörs i högtalarna:
- Hej jag heter NN och jag är nämndeman.
Jag spanar runt lokalen för att se om någon stulit en mikrofon och helt fräckt sitter och pratar. Det är det inte. Flera gånger kommer spökröster. Men det är bara att hantera. Tur att både Peter Danielsson och Tobias Billström är proffs.
- Det är MC-gängen, viskar någon. Nu har det spårat ur tänker jag.

Det visar sig att seminariet om MC-gängen sänder på samma frekvens som vi. Till slut stänger vi av hela ljudsystemet och kör utan mikrofon. Det går också. Det som knäcker oss ät ljudtesterna med små klickljud som dyker upp då och då.

Första passet idag börjar snart, klockan 9.00, och här står en ledig dator i BBS-hörnan. Alla är glada efter middag och mingel igår. Är lite hes efter att ha pratat dieselskatt, gödselskatt och balansen mellan skattesänkningarna som ska göras på det som inte är miljöstörande.

Kommunala rikskonferensen är ett fantastiskt ställe. Så många glada moderater på samma plats. Våra fina knappar med morot och ordet Miljömoderat har gjort succé. Det finns bara ett femtiotal och igår kväll blev det nästan budgivning.

Inga kommentarer: