fredag 3 april 2009

Fick feeling

Vilken bra dag. För det första att träffa gräddan av Sveriges politiskt anställda och få prata miljöpolitik och EU. Bara det är härligt. Dessutom får jag improviserade gäster i dragningen. Mitt i pratet knatar Gunnar Hökmark förbi. Han tittar nyfiket in i salen.
- Kom in, säger jag. Vill du vara med på film? Gunnar kliver naturligvis in, vinkar till kameran, får applåder och säger något kul på tema arbetslinjen.

Sen kommer Christofer Fjellner. Han kommer också in och lyssnar på slutet av dragningen.
- Det är så roligt, vi pratar om samma saker, säger han. Fast vi har lite olika ord. Vi hinner prata ihop oss om livsmedelspolitiken och konsumentfrågorna. Både Coffe och jag är överens om att Moderaterna behöver bli tydligare i kommunikationen kring de här frågorna och nu har vi nästan en plan.

Sen har Ida och jag fikat och gjort en liten film. Det känns som ett politiskt pysselbarnprogram. Vi är inte på Erik Fichteliusnivå. Men ändå.

Nu: sen lunch.

Inga kommentarer: