Dagens media avslöjar att Tomas Bodström inte gillar tv-reklam och vill begränsa den till fem minuter i timmen. Det skriver han i en motion där han påpekar att vanliga filmer blir tröttande långa med reklampauserna.
Få riksdagsledamöter gör tv-reklam. Det är nog bra. Men en som gjort det är just ledamoten Tomas Bodström. Han filmade olovligen så att vi har fått nya brutalhårda regler för fotografering och bloggande från kammaren. Som jag är emot, vilket jag skriver i den här motionen.
En extra spinn på den njugga inställningen till reklamtv blir det också eftersom SSU ju lovat att sända sin reklamfilm nu i april.
2 kommentarer:
Långsökt att påstå att när Thomas Bodström skriver att ett riktvärde på max fem miniters reklaminslag skulle stå för att motionären själv inte tycker om reklam.
Låt oss göra en jämförelse. Du har själv varit med och skrivit en motion om att system bolagets monopol skall avskaffas. Samtidigt som du gör detta så har du skrivit en motion om att systemet skall börja sälja kylda drycker.
Med den typen av resonemang som du för skulle jag med samma låga relevanströskel hävda att motsäger dig själv, likt du hävdar att Thomas Boddström gör, eller?
Hej Krassman! Fast jag skriver ju att Systembolaget fortfarande har försäljningsmonopol, därför bör de förbättra servicen till sina kunder. Självplocksbutiker är ett steg på vägen. Nu vill vi också kunna köpa kylda drycker.
Ett steg på vägen mot friare marknad. Medan S säger mindre reklam men gör reklam. /Fia
Skicka en kommentar