måndag 19 april 2010

Hej Vendela!

Hej Vendela, som går i åttan i Hässelby Villastadsskolan och som praoar här hos mig. Nu börjar andra veckan. Hur kändes första?
- Bra, spännande och intressant. Det var inte som jag tänkt mig.
På vilket sätt var det inte det?
- Jag trodde att man bara sitter i kammaren och går på debatter hela tiden. Men så är det inte. Men det är typ motsatsen.

Skulle du kunna jobba såhär?
- Ja såklart. min dröm är ju att bli politiker. Än så länge vill jag fortfarande bli det.
Hm. Vi får se hur den här veckan blir.
- Det utvecklas nog mer den här veckan. Jag kommer mer in i politiken. Första veckan var ett test. Nu börjar allvaret.

Den här veckan får du se statsministern men det har du gjort förr.
- Yes, på Max. Någonstans i Sverige.
Vad köpte han då?
- Det vet jag inte. Säkert hamburgare.

Du var ju med på PR-möte. Det är en annan del av politiken. Hur tyckte du det var?
- Det var roligt. Och det var inte så politiskt från de andra. Det var som en debatt, men inte så allvarligt.

Vad har du blivit mest förvånad över under veckan?
- På kontoret är det trevlig stämning men i kammaren så slår det till. Det är jag mest fascinerad över.

1 kommentar:

Vendela sa...

Längtar tillbaka!!!!! :D det var jätte roligt! <3