söndag 18 april 2010

Springvatten

I Kungsträdgården idag hittar du målet i loppet Run for Water. 50 kronor för alla som fullföljer loppet går till viktiga vattenprojekt.

Hunden Hjördis och jag hittar en bänk bortåt Operan för att se om vi kan se kultur- och idrottsminister Lena Adelsohn Liljeroth. Hon springer nämligen det här loppet, och några till. Det berättade hon när vi satt på scenen och hade snabbpresentation av alla moderaternas talespersoner. 

Vi sätter oss precis och jag letar efter mobilen i väskan.
- Fia! hör jag, tittar upp och ser Lena och Sara Bengtsson i matchande tröjor sprinta förbi!
- Hurra, heja! ropar jag och tänker att jag är inte den bästa hejarklacken eftersom löparna måste ropa först för att bli påhejade.

De ser fräscha och glada ut. Och har riktigt bra tid. Imponerande

Inga kommentarer: