torsdag 17 juni 2010

Jag blev min egen bloggbävning

Kärnkraftsdebatten pågår. Det är ändå viktigt att alla får säga sina saker och bryta argumenten mot varandra. Den har varit igång sen 10.00. Fem kvar på talarlistan. Plus alla replikskiften.

Efter mitt utbrott av inlägg här från partiledardebatten igår tar jag det lite lugnare idag.
Fick kommentaren att jag borde ha ett twitterflöde.
- Det har jag också, svarar jag och inser att det är läge att lugna ner kommunikationen. Vill ju inte dränka någon. Knep näbb om Fejjan.

Det är rätt bra mediabevakning av den här debatten ändå måste jag säga så ni klarar er utan mina beskrivningar.

Har spenderat dagen på mängder av möten och sammanträden.

Mitt i mötet med Alliansarbetsgruppen för miljö och klimat ringer SR Metropol och pratar om tips för festen i morgon. Nu är jag mer nervös än innan. Alla dessa internationella gäster. Vad ska vi prata om? Det är inte artigt att prata politik på fester. Där ryker nittio procent av allt jag har. Min trovärdighet i sportfrågor är låg. Fotbolls-vm är ett minfält och det kan lätt bli dålig stämning om någon oväntat har förlorat. *Hostspanienhost*.

Det är dessutom många kungligheter där och det finns ju särskilda regler för hur de får tilltala mig. Har förklarat att plan b om någon inte vill börja prata är att spilla något på dem. Eller snubbla över dem.

Säpo kommer kolla mig som hökar.

Inga kommentarer: