söndag 13 december 2009

Kulturinsats

I Sydsvenskan (tydligen bara på papper) uppmärksammas Tokmoderatens poetiska utmaning. Av mina två snabbskrivna alster med kärlek från Miljö- och jordbruksutskottet, kom en haiku med.

Dansar tätt ihop
Kärlek håller oss samman
Långsiktigt hållbart

Men inte limericken:

Det var en ung man ifrån Sumpan
Som dagligdags skakade rumpan
Sa: - Dans blir ekoeffektiv
boost för vårt kärleksliv
Jag tror schlager gör gott lilla stumpan!

Det kan jag förstå.

Hur som helst, ser det som att jag är publicerad. På papper. Något som få poeter är. Har ju skrivit poetiskt här förut med en icke-poetisk bild.

Men första och största gången var en gång i urtiden när jag modigt skickade in ett bidrag till en påskdikttävling i Kamratposten och vann en t-shirt med den lilla masken på.

Det här ger ny energi till grötrimmet.

Inga kommentarer: