tisdag 19 maj 2009

Säsongsavslutning

Förra veckan avslutade jag vårens Miljömoderata turné. Sista dragningen var i Enköping på EU-valsupptakten.

Så om jag inte glömt någon så blev turnéplanen för den här terminen så här:
  • 22 januari Lidingö
  • 25 januari - kortversion hos moderata studenter
  • 16 februari Sollentuna,
  • 18 februari Essingen
  • 23 februari Upplands Väsby
  • 14 mars MUF
  • 17 mars Trosa,
  • 28 mars Skaraborg
  • 2 april Hägersten
  • 3 april alla handläggare och politiska sekreterare
  • 18 april MUF Stockholm
  • 22 april Täby
  • 28 april Spånga och även Tensta och Kista om jag inte minns fel
  • 29 april Nynäshamn
  • 14 maj Enköping.
Plus lite andra dragningar på andra ställen som Rotary, kommunala riks, möten och ett stort gäng debatter och paneler.

Höstterminerna är lite tuffare.

Hur som helst. Enköping var så bra. Anna Ibrisagic talade först om fred, frihet och hur viktigt det är att moderaterna har bra representanter som driver moderatpolitik i EU.

Anna Wiklund talade om budgeten och hur de har lägst skatt i länet och lägger pengarna på kärnverksamheten.

Jag pratar om miljö och EU, såklart.
- Varför pratar du så mycket om djur, undrar en av de absolut yngsta deltagarna.
- För att jag tycker om djur och tycker det är viktigt att djur behandlas bra, säger jag och tänker att det var en riktigt bra fråga. Vi behöver prata mer om hur vår politik gör livet bättre för gäss, kycklingar och ålar.

Efteråt kommer en man fram och säger till Markus att vi har så fantastiska tjejer i moderaterna. Han är imponerad.
- Säg det till dem, säger Markus. Så mannen kommer fram och tar mig i handen.
- Jag har aldrig hört en kvinna tala som du, säger han och menar det. På ett bra sätt.

Den kommentaren stannar kvar i hjärtat.

Inga kommentarer: