torsdag 28 maj 2009

Fyra nyanser av politik

  • Klockan 13.00 invigs Lövsta våtmark och dammsystem. Då ska jag säga ett par ord. Lövstaskogen är ännu en skog i Västerort som jag varit vilse i under min uppväxt när vi tvingades ut på orientering. Idag är våtmarken ett unikt samarbete och det blir ceremoni nära golfbanan med barnkör och gummistövlar.
  • Göran Hägglund uppmärksammade samma sak som jag om Monas baksätesbloggande. Känns sådär att använda ett opublicerat blogginlägg - på någon annans blogg - som källa eller auktoritetsargument i en debatt.
  • I kväll har vi styrelsemöte med stiftelsen Barnens dag. Mitt uppdrag är att värna kolloverksamheten och jag vill inte sälja Barnens Ö. Men det har spritts både rykten och osanningar. Det är tyvärr den trista sidan av politik. Det gör mig ledsen när människor skapar sån oro utan grund. Men stadshuset är tydliga med den politiska viljan.
  • Kom ihåg att du kan förtidsrösta i EU-valet! På Centralen till exempel har vallokalen mitt i stora vänthallen riktigt bra öppettider

1 kommentar:

Fia sa...

Hej Daniel kollopappa som lagt en ganska lång kommentar: maila mig direkt eller ring imorgon efter 15.00 så pratar vi.