onsdag 25 mars 2009

Staten shoppar mediabyrå

Är på väg att lämna kontoret men det är svårt att lämna datorn när nyhetsberoendet slår till.

Såg just hos Dagens media att staten, myndigheterna antar jag, upphandlat mediebyråer till ett värde av 200 miljoner i tre år och option för ett fjärde. Well, det är inte okomplicerat med opinionsbildning från myndigheter. Säger bara Socialstyrelsen, Folkhälsoinstitutet och Skatteverket.

3 kommentarer:

Janne Pettersson sa...

Speciellt inte när myndigheterna har generaldirektörer tillsatta av alliansen ;-)

Fia sa...

Aha, men skillnaden är just att vi inte bara tillsatt gamla s-polare. Utnämningspolitiken har förändrats. Men igen: det är skillnad på information och opinionsbildning. :)

Janne Pettersson sa...

Jag håller ju med dig, jag tycker inte heller att myndigheterna ska opinionsbilda. Där har bland annat Folkhälsoinstitutet klampat in och gjort saker som borde ligga på andra aktörer. Det var väl ytterst länge sedan Socialstyrelsen gjorde någon opinionsbildning? (6-8 brödskivor var ju Brödinstitutet, inte Soc.styr.)