söndag 15 mars 2009

"Det var som rackarn"

Idag är min första dag utan någon inbokad politik på länge. De senaste 27 dagarna i rad har det varit jobb. Inte hållbart i längden, jag vet, men det är en glädje att få jobba heltid med sin hobby. Och två helger blev politik i och med studieresan. En helg var MUF Stockholms stämma.

Igår var det miljöpolitik och EU med MUF. Inspirerande som alltid att träffa de duktiga aktiva. Blev en skakig start eftersom jag tog bussen till Gamla Stan när jag borde varit där själva kursen hölls, långt upp på S:t Eriksgatan. Det går bara att ha så många saker i huvudet samtidigt utan att något trillar ut. Sprang raskt och snarade mig en miljötaxi och blev bara fem minuter sen. Tur att de inte är lättstressade.

Idag är en fantastisk dag: våren är här, rätt låt vann, Hjördis firade födelsedag igår och moderaterna har sitt största stöd på 12 år. Roligast i den där artikeln är att Sören Holmberg är förvånad, vilket han alltid är när det går bra för Alliansen.

1 kommentar:

Janne Pettersson sa...

Kan man inte rösta på Sören Holmberg? Han brukar vara den person jag känner högst förtroende för under valvakorna.