torsdag 11 februari 2010

Energisk mötesdag

Vilken arbetsdag. Rolig men intensiv. Många möten. Många bra möten. Några gav energi, några handlade om energi och ett både gav och handlade om energi.

En debatt. Imorgon håller jag valrörelseskola med alla moderata toppmedarbetare. Europagrupp på eftermiddagen.

Ett par artiklar att skriva. Många mail att besvara. Men ska strax iväg på en opolitisk sak.

Har under dagen haft en mailkonversation med Svenska Jägareförbundet som skickat pressmeddelande om att svenska folket stödjer vargjakten. Naturligtvis undrar jag exakt hur de frågat i själva SIFO-undersökningen. Men nyss fick jag till svar att de tycker jag ska fråga Aftonbladet eller SIFO.

Ja, kanske det. Eller så frågar jag den som skickar ut pressmeddelandet om faktat bakom det.

Redan nu börjar enkäterna från olika organisationer inför valet att dyka upp. Hm. Ser redan nu att lång pressläggning kan krocka med policyutveckling.

Inga kommentarer: