måndag 15 februari 2010

Dial-a-cliché

Talade nyss med SvD som bad mig.. ehm... spekulera. Det går naturligtvis inte.

Alla oegentligheter ska utredas. Det är bra. Men det är också allt som går att säga. Kanske låter klyschigt men vi vet ännu inte vad som hänt och vad som är sant.

Får frågan om jag betalat någon annans medlemsavgift.
- Nej, svarar jag. Såklart.

Får också tala om att jag ser fram emot att processerna för nomineringar och att göra listor ses över. Vi är ett stort parti men färre människor blir medlemmar i politiska partier nu för tiden. Partiväsendet utvecklas och då måste processerna göra det också. Inte så dramatiskt heller kanske.

Jag gillar det helt öppna webbprovvalet inför förrförra valet, 2002 om jag minns rätt. Kompletterat med ett internt provval - hur nu en sån process som är mer transparent ser ut - plus nomineringskommittéer. Tre ben är bättre än ett. Det är trist om processen blir som hos S där en grupp helt själva och utan insyn bestämmer hur listan ska se ut.

Inga kommentarer: