måndag 20 oktober 2008

Korea-Skövde

En vanlig måndag. Ett tv-team från Korea intervjuar mig om hur jag jobbar. Jag ska vara representativ för politiker i Sverige. Så... nu mina kära kollegor har jag sagt att vi gör det här för att rädda världen. Det är min benhårda inställning. Alla som sysslar med politik av andra skäl bör tänka över sina livsval.

Filmteamet är lite besvikna över att det inte är så många människor i huset. Vi börjar spela in intervjun och rätt som det är kommer en skolklass, en tysk visning och himla många människor förbi. De kommer tillbaka imorgon.

Då vill de filma mitt kontor och när jag pratar med andra politiker.

Snart springer jag härifrån mot tåget till Skövde för att prata miljöpolitik. Ivar Virgin har lovat att möta mig på stationen för vidare färd mot Götene och Kinnekullemoderaterna.

Inga kommentarer: