onsdag 22 oktober 2008

Disparat arbetsdag

1. Hans Wallmark och jag har ett pressklipp i kristna tidningen Dagen idag. Här.

2. Vid lunch ska jag ha debatt om en hur vi gör lagstiftningen tydligare för att kunna göra skyddsområden för djur och natur utanför vårt territorium. Men det kommer antagligen att handla om den rysk-tyska gasledningen.

3. I posten låg ett brev från Björn Ranelid, Eva Dahlgren och Martin Rolinski bland annat. Det handlar om sanktionsdirektivet. De gillar det. Jag är osäker.

Och jag saknar mitt koreanska tv-team. Vi möttes i måndags. De följde med halva dagen igår. Vi tretiden gav de upp. Då hade jag tre möten och sex timmars arbetsdag kvar. Dessutom var jag tvungen att röja upp bland pappershögarna på kontoret tidigt på morgonen eftersom de nödvändigtvis ville filma där. På utskottet fick de filma lite i början när vi satt i "official seating". De filmade också min supersnabba lunch på panini och hur jag springer i korridorerna. Nu kommer ingen i Korea vilja bli politiker i Sverige.

Vi gjorde del två av intervjun igår. Då fick jag svara på så stora saker som:
- Vad är demokrati?
- Att alla får en möjlighet att tycka till. Alla får inte igenom allt men alla får en möjlighet, svarade jag ungefär. Och sen pratade vi lite om att det finns stora möjligheter att förändra i system.

De filmade min Barbie for president som står i bokhyllan. Lite för länge.

Inga kommentarer: