tisdag 1 september 2009

Head over heels

Bilder från stämman finns på Fejjan och på närstående bloggar. Som här. Och det finns film också. Möjligtvis finns filmen av Carls fantastiska sång snart på Youtube. (Uppdaterat: jodå här är den.) Min mobilfilm av det visar bara applåderna. Lite sen i starten. Men trots att min mobil hånas och suckas åt (och jag förhandlar med Helpdesk om en ny) så fick jag ändå ge råd och tips om mobilbloggning till människor som är klart yngre än jag. Igen: innehållet är viktigare än tekniken.

Har en glad känsla efter de här dagarna. Är så stolt över att vara en del av Moderaterna. Kan inte sluta tänka på vilken sammanhållning det ändå är, fyra dygn av möten med engagerade människor som tillbringar så mycket tid med att debattera, diskutera, kompromissa och mygla lite för att föra politiken framåt. Vänner från hela landet. Kollegor som vill prata slam, eller vindkraftskatt eller skolmat.

Ibland får man skäll och ibland beröm. Ibland hittar man nya polare. Ibland är man osams. Ibland talar man ut och oftast löser sig saker. Engagemanget är äkta. Och vi är där av samma skäl, för att vi vill förändra. Alla vill ju rädda världen och det är lättare när vi är med och regerar. Everybody wants to rule the world, som Tears for fears hade uttryckt sig. Och det är för att rädda den.

Inga kommentarer: