söndag 15 februari 2009

D-day i oktober

Har varit bortrest och går igenom muren av helgens tidningar som låg innanför dörren.

Hittar inbjudan till Dagen D, branschdagen för detaljhandeln som ordnas av ICA-nyheter, SSLF och Svenska Handel. Högst upp på uppslaget visas bild och namn på höjdare inom handeln som ska vara med. 14 män varav elva vd:ar, en säkerhetschef, en handlare som också är styrelseledamot och en ordförande för ett fackförbund. Och jag.

Har faktiskt jobbat med sex stycken av de andra inbjudna så det känns rätt hemma ändå.

Apropå detaljhandel så ska jag göra en grej med tidningen Fri Köpenskap också. Inte bara för att hitta balansen mellan de två stora branschtidningarna. Det är kul, bra och intressant också.

Och till min vän Janne som kommenterat det här vill jag bara säga att Fri Köpenskap innehåller så mycket så den tar jag hem från kontoret för att hinna läsa ordentligt. Och ICA-nyheter får jag också hemskickad. De enda andra som gör det är tidningen Fjäderfä och Svensk Gris med knorr.

Inga kommentarer: