måndag 21 april 2008

Hej Södermanland!

Lördagen var Södermanlands. Förbundsstämma med södermanlandsmoderaterna, inbokat sen länge! Tog tåget mot Flen på förmiddagen, Mötte Anders Wijkman min polare från Klimatberedningen, som var på väg med sin fru till Gnesta.

Alla på stämman var ute och kampanjade innan lunchen. Christofer hade talat innan om kanelbulledirektivet bland annat.
- Tur att jag fick veta att du också skulle tala, annars hade jag också bara pratat miljö, säger han innan han kastar sig iväg mot nästa stämma.

Väl i salen fanns ingen kanon för bildvisning. Jag hade missat att maila, ingen skugga faller på ombudsman-Marie. Fast det är mycker roligare att lyssna om det finns bilder som matchar. Hotade kommunalråds-Björn med att han då fick spela upp små charader med mina bilder. Eftersom jag pratar om mycket, bland annat H&M, påven, Dan Power och mördarsniglar så hade det blivit svettigt. Trendkurvorna som visar väljarnas förändringar i åsikter hade nog kunnat gestaltas som en dans av Mats Ek. Typ. Björn gör faktiskt en riktigt bra mördarsnigel men påven ska vi träna mer på.

- Hej, Sofia. Du ska hjälpa mig med en sak, säger en äldre gentleman jag träffat tidigare i Nyköping.
- Ok, säger jag. Med vadå?
- Du ska droppa min medicin i ögat på mig. Det frågar jag bara dem som jag har förtroende för, förklarar han. Så jag droppar honom i ögat. Tur att jag är lång och hyfsat stadig på handen.

En kanon fixas fram av Björn. I ren skräck tror jag. De tänkte till och med låna en från centern. Men innan det är dags uppträder elever som studerar cirkus och akrobatik hos Aktiv Ungdom.

Det är inte enkelt att äntra scenen efter en kille på enhjuling som också kan tricksa med diabolon och en mycket böjbar akrobatflicka som vek ihop sig hur som helst iklädd silverkläder.

Hur som helst är det som alltid en fantastisk stämning hos Södermanlandsmoderaterna. Walburga skriver snällt om mig bland annat! Och vi tog en bild som kanske kommer på den officiella hemsidan.

Inga kommentarer: