lördag 10 mars 2007

Trädkramare

I kväll kan jag vara med på nyheterna på 4:an. Blev intervjuad om miljöpolitiken. Även grönögde gruppledare Lars Lindblad och partisekreterarePer Schlingmann får prata.

Färgerna som används i de nya moderaterna är ju den snygga ljusblå, en något mörkare blå och lite orange. Komplementfärgerna är trendigt ljusgrått, varmt röd och en riktigt fin äppelgrön. Rikskonferensen går i komplementfärgerna.

I intervjun kom frågan om den gröna färgen på affischerna. Ulf på 4:an tror inte att det förändrar miljöpolitiken. Men det tror inte jag heller. Men att prata om miljöfrågorna mer och utveckla politiken gör det. Svaret blev nog i lite fler ord när jag stod där framför kameran. Men tror att det går fram.

Hoppas att jag får med det jag sa om alla duktiga moderater som harvar på och går på möten och driver bra moderatpolitik i miljönämnder, tekniska nämnder och byggnadsnämnder runt om i landet. Vi borde ha mer trovärdighet i miljöfrågorna. Men vi pratar nästan aldrig om det arbetet.

Sen frågar han när moderaterna får sin första trädkramare.
- Det finns redan, jag är med och kramar ett träd i senaste numret av medborgaren, förklarar jag. Sen försökte vi hitta ett nummer av tidningen. Men Markus lyckades fixa fram bilden. Proffsigt.

Är lite orolig för vinklingen. De ville göra intervjun framför fordonsindustrins lobbymonter.

Inga kommentarer: