fredag 16 mars 2007

Äntligen fredag

I går var jag officiellt dubbelbokad hela dagen. Först utskott från klockan 8.00 med jordbruksminister Eskil.

Då missade jag min tid för fotografering som jag optimistiskt bokat in.

Glömde datorn hemma men det löstes. Tack.

Sen var det moderaternas jordbrukarråd. Riktigt skoj. Jag pratade moderat miljöpolitik. Många trevliga bönder i moderaterna. Nu är jag inbjuden att prata i Gnesta och Finspång.

Framförallt träffade jag moderata KRAV-bonden Stig som jag raskt intervjuade till miljönätverkets nyhetsbrev. Smart kille - han fattar marknaden. Ska koppla ihop det med moderata KRAV-mjölkbonden Ylva som jag träffade på kommunala rikskonferensen förra veckan.

Sen upp på rummet och läsa post och svara på mail. Jag ligger så otroligt efter i mailen. Alla dessa enkäter. Hu. Sen votering med knapptryckningar och sen en och en halv timme försenad till förbundsstyrelsemötet där vi behandlade alla motioner - förslag från medlemmar - som kommit in till moderatstämman i Stockholm stad.

Sen tog jag bussen hem och sov.

Imorse skrev jag tre texter till motionssvaren. Har glömt mobilen hemma. Klockan nio var det alliansmöte. Halv tio började EU-nämnden.

Det är lite ojämn arbetsbelastning. Från tisdag till torsdag har jag jobbat ungefär 36 timmar. Nästan en arbetsvecka. Måndagen var det också full fart men inte lika många timmar och idag var det bara 2,5 timmars möte och jag har hunnit med att läsa posten och maila lite.

Nu ska jag ta en intervju om klimatpolitik och sen ska jag handla skor. Glad fredag!

Inga kommentarer: