fredag 23 mars 2007

Dubbla debatter

Först träffade jag föreningen sveriges miljöchefer, för kommunernas miljöchefer och debatterade klimat.

I debatten fick jag minsann veta att jag är så ung och säkert vet bättre sen. Det låter gammelgubbigt, eller hur? Men det var från Karin, kvinna och miljöpartist - före detta vänstern. Intressant härskarteknik. Jag ropade då i mikrofonen att det var fult.

Som tur är fick jag till slut säga att den stora skillnaden på mig och Karin är inte åldern utan människosynen.

Men ändå. Kass debatteknik.

Som tur är fick jag sen vara med på ungdomens riksdag. (Det syns på bilden under.) Så coola elever. Så duktiga talare. Imponerande.

Jag var med på frågestunden och det var verkligen som att vara en politisk jukebox. Alla möjliga frågor kom upp. Bland annat en om komvux som jag verkligen inte kunde svara på. Men Maria Wetterstrand fick frågan om vad som är fel med Alliansens miljöpolitik. Och jag hade ingen möjlighet att få svara emot. Otroligt frustrerande.

Pratade med elever efteråt också, bland annat med Per som var riktigt tågintresserad. Måste nu kolla upp mina uppgifter om de många lokbytena på tågen till Hamburg för godstrafiken. Tänk om den som berättade det för mig tog fel stad? Hur som helst finns mycket att göra för att pigga upp tågtrafiken. Tur jag har rallarhärkomst.

Inga kommentarer: