torsdag 1 juli 2010

Topp tre: sommarshopping

Det är för lite shopping på bloggen har jag hört. Och det stämmer. Förr var jag brutalt bra på det men jag börjar tappa lite. Har nu tagit tag i livet så här kommer topplistan för mina bästa köp här i sommar:

1. Yes to Carrots body lotion!

Inte nog med att det är en bra produkt, den har ett fantastiskt namn och varje grej du köper går en del av vinsten till en fond uthålligt jordbruk.



2. Klänningen till festkonserten för kronprinsessparet

Det är svårt att köpa vintage eftersom alla människor förr i tiden tydligen var tre äpplen höga - allihopa. Men en dubbelvävd sidenklänning i gul och blå som naturligtvis blir grön fanns i min längd hos fantastiska 59 Vintage Store. Madmenstyle. Skymtar här på bild från Helgonät - vårt intranät.




3. Är ju en obotlig matshoppare. Det kan inte hamna utanför listan. Bästa pre-grillkombon för sommaren:
  • Egengjord gazpacho (Kör fyra - fem tomater, en liten gul lök, tre röda paprikor, en vitlöksklyfta, fem - sex matskedar god sherryvinäger och en skvätt fin olivolja plus en gurka i mixern. Kanske lite spansk peppar också om du känner dig äventyrlig. Toppa med krutonger.)
  • ICA I love eco blandade oliver.
  • Sleepy bulldog summer pale ale från Gotlands bryggeri. Den är inte eko men närproducerad och de kallar den bulldog på grönbete

Inga kommentarer: