söndag 11 juli 2010

Bottennappet

Miljöpartiet söker konflikt med Fredrik Reinfeldt.  Det förstår jag. Trots fina siffror i opinionsundersökningar är de minst i riksdagen idag.

Mp är också ett enfrågeparti som kämpar hårt för att göra sin röst hörd. Ett bra sätt är att försöka lyfta frågan till den man som är mest intressant i svensk politik.

Men deras interna plan har läckt ut. Och den är så... sjaskig. Pappret ligger hos Aftonbladet så källan är öppen. Jag hoppas att dokumentet är falskt. För det här gör mig bedrövad.

Mp har helt lämnat idén om att prata politik. De fortsätter tiga om vad de vill göra. De driver bara negativ kampanj.

Maxtaxa på kommunala musikskolan och stopp för IKEA i fem år är liksom det mest radikala de har presenterat. Och sen en höjning av bensinskatten på 49 öre som inte balanseras med någonting utan blir en del i det största skattehöjarpaket vi skådat. Inte räddas världen av det. Det sänker bara Sverige.

Det här är inte ett papper från ett parti som vill rädda världen. Det är här är ett dokument från ett parti som bara vill ha makt. Är så besviken. Var är mina motståndare som vill debattera politiken?

2 kommentarer:

Alexandra Einerstam sa...

Jag är här kära favoritmoderat!

Patrik Mörée sa...

Som du säger - sjaskigt. Jag förstår själv inte varför de hela tiden måste få miljöarbetet att framstå som något blytungt och själsdödande.

Det kanske är framfusigt att fråga såhär, men du kanske skulle vilja kommentera lite mer på saken i den här tråden? Vore jättekul att få lite input från en av de som verkligen har de här frågorna som sin vardag!
http://www.alliansforum.alliansensvanner.se/showthread.php?123-Milj%F6partiet...-allts%E5...