torsdag 8 juli 2010

Gästbloggat av Lisa Rydberg Miljö och jordbrukshandläggare för M

Det är första gången jag är med i Almedalen samt första gången jag gästbloggar :)
Har aldrig varit med om så mycket politik på en och samma yta, det pratas politik precis överallt! Pr-människor,näringsliv och politiker i en salig blandning. Veckorna innan Almedalen skrev vi debattunderlag till Sofias 20 debatter, galet många men otroligt roligt att göra. Denna veckan har Sofia pratat om allt från miljöbilar,klimat, köttskatter, förnybar energi,avfall,geoenergi mm! Det tar inte slut där för idag har vi ca 8 seminarier som Sofia ska delta i. Absolut den mest hektiska dagen men även den roligaste! Just nu så sitter jag och lyssnar på vårat eget seminarium som heter som följer: Tjuvtitt mot framtiden! Seminariet handlar om vår energi och klimatpolitik och det är Sofia Samt Anna Kinberg Batra som talar. De pratar om nya marknader och nya lösningar.
Visby är en fantastisk stad, otroligt vackert med underbart vackra rosor som lyser upp hela staden. Jag förstår varför ön kallas för rosornas ö. Det är ren glädje att få vistas i denna otroligt vackra samt historiska miljö!
Ikväll ska Sofia grillas av Miljöaktuellt det kommer även grillas på riktigt vilket vi alla ser fram mot, för man blir väldigt hungrig av att springa runt på alla seminarier.
Nu ska vi snart skynda till nästa punkt på agendan, men jag måste säga att Sofia är på topp och gör ett fantastiskt bra jobb och det är roligt att få följa.

1 kommentar:

Patrik Mörée sa...

Gött med såna här helpeppade inlägg. Bra med en påminnelse om att politik kan vara både roligt och stimulerande!