söndag 24 februari 2008

Jag stjäl tillbaka min tid

I fredags eftermiddag åkte halva Miljö- och jordbruksutskottet till Brasilien. Men det fanns inte någon möjlighet för mig att följa med. Det är viktigare att leverera politik här, just nu.

Andra halvan av utskottet har redan varit i Kina. Så det blir ingen utskottslångresa för mig.

Den här veckan har jag en hel del att göra. Det är för mycket som tryckts undan när klimatberedningen dragit ut på tiden. I torsdags när jag precis avbokat resan ringde Mikael från Naturskyddsföreningen och frågade - med kort varsel - om jag kan vara med på ett seminarium om en vecka.
- Ja visst, svarar jag. Den här veckan har jag inte ett enda möte inbokat. Jag skulle varit på resa. Vi smsade igår och antagligen ska jag prata EU-miljöpolitik i en kvart på engelska.

Så fort gick det att boka in en förmiddag. Sanningen är att jag är en tidsoptimist. Men nu bokar jag inte in ett enda möte till förrän efter påsk. Nu ska jag äga min tid bättre.

Inga kommentarer: