tisdag 11 december 2007

Politikliv

Är nu tillbaka på kontoret. Igår var det utflykt till Ängelholm. Träffade 19 stycken intresserade som ville prata moderat miljöpolitik. Vårt möte hade tuff konkurrens av ett lokalt möte med Svenskt Näringsliv, Nobelfesten och dessutom Rotarys julfest. Men Ängelholmsborna är mycket engagerade och organiserade

Det är lättare att ta sig till Ängelholm än att ta sig därifrån. Så jag bodde över på Best Western hotel Paletten. När jag springer in för att lämna min väska på rummet möter jag min kollega Fredrik Federley.

Så är det glammiga politiklivet. Vi pratar på kvällen efter våra respektive möten.

Fredrik har blivit oprovocerat misshandlad. Han skriver bra om det här och här. Media ringer och han berättar flera gånger vad som hänt, från en ful soffa i Best Westerns lobby. Nyhetssöket på eniro visar att det blir en nyhet, TT plockar upp det och artikeln sprids i landet med hyfsat samma formuleringar. Andra skriver eget. Några ringer inte ens upp utan använder citat från blogg och andra intervjuer. Det kommer sms, mail och snälla kommentarer på bloggen. Stödet är massivt.

"Riksdagsman misshandlad på grund av sin homosexualitet" skriver någon på en tidning. Det är så stendumt. Fredrik blev misshandlad på grund av att han råkade möte ett gäng idioter som har problem med hur han lever sitt liv. Det är en viktig skillnad.

Inga kommentarer: