tisdag 4 november 2008

Valvaka & offentlig shopping

Det är plenifritt och ganska lugnt den här veckan, jämfört med mina vanliga onormala arbetsveckor.

Träffade duktiga Ola i förmiddags, han ska börja på ICA. Mina viktigaste tips är: följ med minst en driftledare på butiksbesök och plugga förkortningarna.

Och apropå förkortningar, var sen hos LRF och åt lunch och blev lite lobbad på om miljö, klimat och biogas. Vilken kommunikativ matsal, alla är där. Som byggt för spontanmöten.
- Det tar tre timmar att äta lunch, förklarar miljöchefen Jan, eftersom det är så många att prata med.

Jag möter till och med Alf från Norrskog som jag besökte igår. Han ser lite förvånad ut men jag hälsar och tackar för senast.

Imorgon är det valvaka från klockan 06.00 hos Prime PR där min kollega Anna Kinberg Batra ska kommentera amerikanska valet. Fick lite valrörelsekänsla från tv:n nyss och önskar jag var där. Det är mer konfetti och snyggare skyltar i USA men valrörelse är valrörelse.

Klockan 9.00 börjar konferensen om offentlig upphandling. Är med i panelen. Funderar på varför staten och kommunerna är så dåliga på att shoppa. Är det en lagstiftningsfråga eller något annat?

Inga kommentarer: