fredag 14 november 2008

Sjöfartsdag

Tåget rullar in minst 20 minuter sent. Hittar en taxi i kaoset. Chauffören har 28 grader varmt i bilen. Skojar inte. Och tycker det är svårt att köra bland de andra bilarna.

Efter en rundtur i stan på ytterligare 20 minuter hittar vi nästan ända fram. Lars kommer ut och hittar mig. De andra i miljöarbetsgruppen är uppe på kommandobryggan och simulerar. De lägger till ett enormt stort skepp i en hamn i Storbritannien. Oväntat verklig känsla.

Vilken lyx att ha blivit inbjudan till Chalmers och Lighthouse. Redarföreningen är också med. Kvalitetsdag.

Vi pratar rekrytering. Nu kommer jag på att jag inte frågade om Jan-Tore effekten. Åh. Och vi pratar miljö och teknikutveckling. Flera goda förslag kommer fram. Vi i miljöarbetsgruppen för en komplett miljöpolitik tar till oss och lär oss. Nu ska vi fundera och omsätta

Och jag kastar mig iväg till tåget hem för att träffa amerikanska diplomater. Har tjuvringt två samtal fast jag sitter i den tysta avdelningen. Så nu har jag viskat i Bengt-Anders telefonsvarare. Så förvånad han ska bli.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan du inte lobba för att åldersregeln försvinner och ersätts med ett klassningskrav. Just nu byggs dåliga båtar för det är ändå ingen mening att de håller mer än 30 år. Vilket väl rimligen inte var avsikten med regleringen.