fredag 14 november 2008

Kom igen Kenneth

DI Weekend har en monsterstor intervju med Kenneth Bengtsson, vd för ICA AB idag. Klart läsvärd.

Bland annat förklarar Kenneth att han gillar att medarbetare växer och han berättar om arbetsgruppen med ett 20-tal yngre medarbetare som hade till uppgift att kritisera koncernledningen. Det var ju en del andra saker som gruppen gjorde också, det var ett ganska seriöst ledarskapsprogram. Som ett internt traineeprogram. Det enda som inte var klockrent var namnet. Nu minns jag inte exakt men det hette något med Young potentials, eller leaders eller så.

Jag kallade det broilergruppen.

Men den gruppen var en av de roligaste sakerna jag fick möjlighet att göra på ICA.

Och så säger han att informationsavdelningen skäller på honom om han säger fel. Det är väl att ta i. Men som gammal medarbetare på info känner jag mig stolt.

Förr när jag någon gång tog bilen till ICA-huset i Solna så stod ett klotter på betongbron vid AIK:s högkvarter. "Kom igen Kenneth" stod det. Varje gång jag åkte förbi tänkte jag fota det och mms:a honom. Men nu är det städat där. Får hälsa det här istället.

1 kommentar:

Janne Pettersson sa...

Som likaledes gammal medarbetare på informationsavdelningen kände jag mig inte lika stolt när han hävdade att han aldrig medietränats.