fredag 14 november 2008

Tillbaka till Sumpan

Telenor har dödat mobilbloggningen. Vi bytte telefonbolag igår. Elände. IT-avdelningen kollar på sitt sätt och jag kollar på mitt sätt för att få igång allt igen. Nu sitter jag med dator på 06.05-tågen på väg mot Göteborg för att träffa sjöfarten med miljöarbetsgruppen. Lars Hjälmered har fixat dagen.

På grund av Telenor missade ni en bild från igår av Martin i pressrummet. Han konsultar i miljö och följde med mig på jobbet en dag. Nästan en hel dag, han kom vid 10.00 och slapp sitta utanför mötesrummet från klockan 8.00 när utskottet började.

Vi börjar med en fika. Jag undrar vad han förväntar sig av dagen:
- Jag förväntar mig en inblick, säger han. Bilden som syns utifrån av riksdagen stämmer ju inte. Den där "Thorbjörn-Fälldin-bilden" av riksdagen övergav jag i Almedalen.

Lite slit på kontoret med post, mail, artiklar och planering av vad jag ska säga i nästa vecka. Funderar på att ta in Martin och andra som han till hjälp. Som någon form av samhällstjänst kanske.

Träffar jordbruksminister-Eskil och pratar EU-taktik. Springer från mötet. 17.45 bär det av med praktikant-Martin, prao-Johanna och Erica Roos till Sundbyberg för att prata miljöpolitik. Och hej alla skyddsombud: Johanna fick börja vid lunch så att hon skulle få en rimlig arbetstid. Hon blev också ansvarsfullt hämtad av sin trevliga pappa.

Trevligt gäng i Sumpan. Bra engagemang. Och jag fick träffa en tvättäkta tokmoderat.

Inga kommentarer: