lördag 8 mars 2008

Återhämtning på tåg

Kommunala riks är över. Tar såklart tåget hem och det är fyllt av moderater.

Jag, Marcus Hartmann och Lena Adelsohn Liljeroth får platser kring ett bord, inte kupé men nästan. Lena tycker synd om mig och min elaka hosta och ger bort sina riktiga halstabletter. Alla är rätt trötta, det är intensivt på kommunala riks. Så skönt att sitta stilla ett par timmar och läsa tidningar och lösa sudoku. Min kollega Marietta kommer förbi och ger mig radiolurar och berättar att Wanja Lundby Wedin pratar miljö i ekots lördagsintervju. Det är intressant, anar att LO tvekar inför s-målet med 40 procent minskning av utsläpp av växthusgaser enbart inom Sveriges gränser till 2020. Mest förvånad är jag över kommentaren till att 6 procent av hennes medlemmar röstar på Sverigedemokraterna.
- Det är inte pinsamt, det är ett faktum, säger hon. Men förklarar sig sen.

Vi lyssnade mer på radio sen, På minuten. Det måste sett skumt ut hur Marcus, Lena och jag sitter tysta och slappar och sen plötsligt skrattar högt samtidigt. Moderater i osmos.

Kommunala riks flög förbi. Så många intressanta personer och vänner jag inte sett på länge. Och Fredrik avslutar snyggt med att prata skattesänkningar. Vilka bra dagar.

Inga kommentarer: