måndag 31 mars 2008

Latte, cappu eller kanske kyrkkaffe?

Finkammar tidningen Världen idag. Det är inte ofta. Men min enda chans att få en positiv nyhet i denna tidning som jag är så förundrad över var en av frågorna i livsmedelsdebatten. Nämligen om kyrkkaffet. Anledningen till att det kom upp i debatten är det så kallade kanelbulledirektivet som tolkats så hårt av några kommuner att ungarna på dagis inte fick baka pepparkakor och kyrkkaffet var hotat - eller egentligen bullarna - men det är ett koncept har jag förstått.

Därför skrev jag och min mer kyrkliga kollega Hans Wallmark ett enkelt pressmeddelande om att Alliansen räddar kyrkkaffet - och hockeykorven. Vi gör det tydligt att vi ska använda sunt förnuft och låta ideella föreningar sköta sin verksamhet som förr. Vi moderater gillar att kyrkor bakar och fotbollsföreningar fikar. Det skickades till flera tidningar men jag kan tänka mig att särskilt Världen idags läsare bryr sig om frågan.

Men inget finns med i dagens tidning heller. Däremot skriver de på sista sidan:
"På grund av tekniska problem hos SMHI utgick idag vädret."

Fast här är det vår och sol.

Inga kommentarer: