torsdag 18 oktober 2007

Vänner på besök idag

Min vän Mustafa ringde igår. Han har flyttat från Sverige men är här på besök. Vi har inte setts på riktigt länge och jag blev så glad.

Han kom förbi kontoret, vi möttes i stora ingången på riksgatan 1. Hurra så kul, stor kram. Och jag fick en urfin blombukett. Blev lite rörd.

Efter snabb fika och prat om vad vi gör nuförtiden så sprang jag till mitt lunchmöte och fick lämna blomman i vakten. Så snällt. Sen när jag kom och hämtade blomman så sa trevliga vakten.
- Vi trodde han friade till dig. Först blomman och sen att du grät.

Har nu förklarat hur allt ligger till. Inga diamanter här inte. Tror Mustafas fru är särskilt glad för det. Och hans två barn.

Snart får jag besök av Emma och Emma från ICA för en fulguidning i riksdagslokalerna.

Inga kommentarer: