tisdag 9 oktober 2007

Som hallon och smultron. Lika alltså.

En journalist på Sydsvenskan ringde i eftermiddags och undrade om sidan Miljösmart.

Han tycker den är jättelik miljöpartiets sida. Så jag går direkt in på mp.se och ser att den har vit botten och är lite grön och att ordet miljö står där också.
- Var det så nära ni kunde komma? undrar han och frågar vad det är för ett litet löv på M:et.
- Det är ett dekorationslöv. Vi har ingen egen partiblomma, svarar jag.
- Men det är ingen maskros, säger han, eller är det?
- Nej, det är dekoration. Ett löv. Det är snyggt.

Sen förklarar jag att jag verkligen är avundsjuk eftersom miljöpartiet har ett så bra namn, men vi har bättre politik.

Efter jag frågat så lovar journalisten att maila över mina säjningar om det blir några direkta citat.

Vi lägger på och jag undrar vad som egentligen hände.

Inga kommentarer: