lördag 13 februari 2010

Olistad

Nomineringsstämman för att faställa riksdagslistan för moderaterna i Stockholm är ajournerad till nästa vecka.

Helt rätt. 

Jag är besviken.

Gillar därför det ombudsmannen Sverker säger i en intervju i DN:
- Jag tror att det är väldigt bra att man har bestämt sig för att gå till botten med de rykten och indicier som finns. Det är så man måste göra om man står för lag och ordning, att man tar itu med problemen och inte förhastar sig.

Vi behöver ordning och reda för att hitta tillit och tilltro.

6 kommentarer:

Arg medlem sa...

Läste DN i går. Är medlem i moderaterna och blev helt paralyserad när jag såg att mitt parti var involverat i detta. De som är inringade av DN är de som fått mer röster än vad som skulle vara "normalt" i fråga om röster från Rinkeby-Tensta. En normalt bidrag därifrån, grundat på analysen i DN, ligger på mellan 6-10%. Självfallet är Ask och Adelsohn-Liljeroths tal OK för de är ministrar.

Till min fråga, hur kan du förklara varför du (15%) och fra Mats G Nilsson (26%) "sticker ut" med så mycket mer röster än andra?
Handen på hjärtat.
Har du haft samröre med fuskgänget?

Arg medlem Kungsholmsmoderaterna

Anonym sa...

Meddelande 2 från Arg Medlem Kungsholmsmoderaterna:
Har ännu fått svar på mitt förra meddelande så vänligen svara på detta. Tystnaden just nu är inget gott tecken men du kanske har skäl för detta.

Kommer att återkomma tills det finns ett svar.

Fia sa...

Hej Arg medlem! Om du verkligen är medlem. Jag är från Hässelby och har levt större delen av mitt liv där, det är inte oväntat att jag fått en hel del röster där. Och anledningen till att du inte fått svar förrän nu är att jag inte var uppkopplad på bloggen igår.

Vi är alla bestörta över misstankarna. Alla oegentligheter ska utredas - det tycker jag är bra.

PS. Din trovärdighet hade varit större om du berättat vem du är. Nu tror jag bara att du är Göran.

Lars Edvall sa...

Det är bra att alla oegentligheter ska utredas och komma upp i dagen. Det är viktigt att alla kan känna trygghet i att utredningen sköts av någon helt opartisk person eller instans.
Vi lever i en förtroendebransch och det får inte på något sätt kunna misstänkliggöras att något obekvämt fakta inte granskats ordentligt. Jag anser därför att utredningen ska göras av någon som inte på något sätt är beroende av Stockholmmoderaterna och kanske inte heller av partiet. En fristående jurist eller annan liknande institution vore bra.

Anonym sa...

Tack för ditt svar. Det gläder mig att det fanns en naturlig förklaring.
Däremot, ditt svar innehåller en eftersläng, "din trovärdighet...". Skärpning! Det är inte min trovärdighet som står på spel utan DIN.

Fia sa...

Hej Anonym, du behöver ju inte börja med att misstro mig och skärpning själv - din trovärdighet kan vi börja prata om där du berättar vem du är. Trots allt.