måndag 27 september 2010

Återställd

Just nu väntar alla på att riksdagen ska öppna. Alla Stockholmare ska flytta till ledamotshuset och vi har börjat packa och städar ur våra kontor.

Det är inte klokt så många papper och böcker och rapporter det går att samla på sig. Oftast för att de är intressanta och viktiga. Men tiden att läsa finns inte alltid. Det skär i hjärtat att lämna en del av dem till återvinningen. Några får mellanlanda hos handläggar-Lisa.

Har beställt flyttkartonger. Oroar mig för om jag kan få med mig min white board. Bästa planeringsverkyget, excel - eat your heart out.

Jag kommer sakna att sitta så nära alla duktiga handläggare. Men jag kommer inte sakna gatumusikanterna utanför eller det bisarra ljudet av falskspelarna på Västerlånggatan.

Men passar på att utnyttja andrummet till att göra vardagssaker. Plockade svamp i helgen. Ska handla skor. Äta riktig lunch. Som normala människor gör.

Konstig känsla.

Inga kommentarer: