tisdag 28 september 2010

551

Tack för kryssen vänner! Jag är så stolt och glad över att ha fått 551 människor som satt ett kryss vid mitt namn.

Kollade miljöpolitikkonkurrensen i valkretsen och ser att miljöminister Andreas har 521 kryss och att Anders Ygeman, ordförande i Miljö- och jordbruksutskottet har 487.

Konkurrensen är hård på vår lista också. Ohotad etta är naturligtvis Fredrik Reinfeldt. Var fjärde kryssade Fredrik, han fick 45 105 kryss.

Tvåa kommer Maria Abrahamsson med 2042 och det är riktigt bra betyg för hennes personvalskampanj.

Trea kommer Marianne Watz med 710 röster. Hon har särskilt vänt sig till äldre väljare och faktiskt gått till val på att företräda äldre

Jessica Rosencrantz får rockiga 666 röster. Den lysande MUF-kandidaten!

Sen kommer faktiskt jag med 551.

Ehm. Vänta lite. Betyder det här att jag är medelålders nu?

4 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

Grattis till nya jobbet! :)

Christer Grunder sa...

Grattis till Ditt nya uppdrag som partisekreterare.

Smart drag att få en tjej med lite miljöprofil.

Jag ser redan fram mot valet 2014.

Kört önskar

Christer Grunder

Birgitta sa...

Grattis till utnämningen som partisekreterare! Jättekul och spännande - känns som en ny utvecklingskick i moderaterna vilket jag gillar skarpt!
Klart vi inte ska stå stilla :) världen förändras ju i snabb takt och människors villkor i vardagen likaså.
Lycka till!
Birgitta

Fredrik i Sollentuna sa...

Japp Fia! Life is tough;-), men du överlever det också!

Grattis till nya jobbet! Jag är så glad för din skull, men lika mycket för Sveriges skull!