söndag 27 maj 2007

Mikael och jag har en plan ihop

Glömde ju rapportera från Svantes 50-årskalas. Förutom att han ser vansinnigt ung ut så var han glad och väldigt välgratulerad. Mycket folk.

Redig New York-feeling, naturskyddsföreningen har industrichica lokaler. Livemusikern satt på loftet och spelade och sjöng finstämda varianter av coola låtar som "life on Mars". Dignande presentbord. Massa mat. Om jag får receptet på rabarbergazpachon ska jag publicera det här. Fantastiskt gott, jag åt tre utan att skämmas.

Sen var det mingel. Träffade Jan från LRF och Lars Ohly från vänstern bland annat. Sen kom Mikael Karlsson, ordförande i Naturskyddsföreningen, och nu har han och jag en plan ihop. Vi pratade om vilka fler vi vill ha med.
- Bara det inte slutar med att ni sitter i ett rum och hatar moderater, sa jag.
- Det har vi aldrig gjort! svarade Mikael.

Förresten så blev presenten ett actionkit. Nya moderaternas snygga gröna kasse och nya moderaternas snygga gröna nyckelband. En bok från gamla moderaterna: Jorden vi ärvde som har med Gösta Bohman, kosmisk ekologi, förvaltarskapstanken och lite annat, nu med liten dedikation på försättsbladet från mig om att vi tar sats bakåt för att komma framåt. En enorm grön affisch från nya moderaterna som jag gjorde själva födelsedagskortet av. Jag skrev också dit ett av mina favoritcitat: "if you can't make them see the light - make them feel the heat". Det funkar åt båda hållen.

Och så stoppade jag i en flaska ekovin.

Inga kommentarer: