torsdag 31 maj 2007

Dagens boktips

Nu är det fullt av böcker i posten.

Igår kom propositionen om en enklare Plan- och bygglag. Det kanske inte låter så hett men ett av förslagen är större friggebodar som får byggas utan ansäkningar och administration. Tio kvadratsgränsen blir numera en 15-kvadratsgräns. Bodarna blir helt enkelt fem kvadrat bättre numera.

SHR skickar sin verksamhetsberättelse tillsammans med boken the White Guide som är fylld av restauranger. Bra med info och lite roliga tips på spännande restauranger. Vilka bra lobbyister.

Min rumsgranne Finn har fått del två i den bisarra serien Atlas of creation! Den har jag skrivit om här och här. Nya boken är lika tung, lika skum och har lite mer mörkblått omslag än den första. Tänk om de har en plan på för hur en bokhylla med alla kreationistböckerna i ska se ut? Sådär som Kalle Ankapocket.

Nu väntar jag med spänning på om jag får den också. Finn har lovat att jag får låna hans bok annars.

Inga kommentarer: