onsdag 19 maj 2010

Pojkband, rulltrappa och glittrig namnskylt!

Igår höll ICA stämma. Kunde inte vara med förrän till kvällen. Hann i tid trots banarbete i Sumpan som hotade att sänka min minutplanering.

Roligt att få göra sin egen namnskylt. Klistermärken och fina grejer. Det blir oerhört tydligt vad människor gillar. Jag skriver diskret mitt namn och klistrar dit en rosa lapp och två snygga godisar.

Möter massor av kollegor och får en akut släng av hemlängtan. Det är så mycket kärlek på arbetsplatsen ICA.

Är bordsplacerad och får förmånen att sitta vid Kenneth Bengtsson, som inte bara är vd för ICA AB, han är också föreslagen ordförande för Svenskt Näringsliv. Han har också godisar på sin namnskylt. Och en liten fotbollsspelare.

Kenneth får många intervjuförfrågningar men tackar inte ja ännu. Det kliar i fingrarna. Men jag låter bli. Konstaterar att Kenneth har två prioriterade frågor som han vill driva plus rejäla åsikter om kontoret.

Pojkbandstema på musikunderhållningen. Fantastiskt. Och en urduktig 14-årig artist som kan heta Tilda, med otrolig röst.

Bäst är Pär Johansson från Glada Hudikteatern som håller ett fantastiskt tal om att åka rulltrappa i Stockholm. Han visar även en videohälsning från Mats Melin som spelar ICA-Jerry. Jag skrattar och gråter lite också när Pär berättar om hur stolt Mats mamma är över sin son. När han föddes tog det bara timmar innan det fanns färdiga papper för att hon skulle lämna ifrån sig sitt barn. Hon vägrade. Nu har han en skådespelarkarriär. Han tjänar egna pengar. Vilken revansch.

Inga kommentarer: