söndag 9 maj 2010

MUF Ambassadör!

I helgenhåller MUF sin toppkandidatutbildning Ambassadör. Maria Abrahamsson och jag pratade politiskt varumärkesbyggande där igår. Smickrande att bli inbjuden och kul! Moderator-Albin fick imponerande nog med både Miljöpartiet och Lady Gaga i sina frågor.

Kursen är på Scandic Järva krog, precis mittemot mitt gamla ICA-kontor apropå just varumärken. Men jag förklarar att när jag började i riksdagen kollade jag mina utmaningar: tjej från Stockholm i en fråga som M haft dåligt självförtroende i.

Vad har hänt på tre och ett halvt år? Jo, jag har gått igenom rapporterna om vår miljöpolitik från sjuttiotalet - och den är bra. Och berättar om det. Jag har mött otroligt många moderater - i hela landet. Och många fler pratar miljöfrågor. Vi har facit från vår tid i regeringen. Vi levererar. Vårt självförtroende för miljöfrågorna är på topp.

Men allt som blivit någon slags varumärke för mig är policydrivet. Inget annat funkar. Politik är oglammigt. Det är bara att jobba hårt och vägra lämna walk over i frågorna. Jag gör det här för att rädda världen och inte för att bli känd.

Roligt att vara i panel med Maria. Lika men olika. Tack Katja Isacsson som tänkt ut och bjudit in! Bra kombo. Och efter panelen gick Maria och jag modigt och trottoarlöst med alla kassar och väskor till pendeln i regnet och pratade... jordbruk. Som de två stockholmskandidater vi är. Oväntat.

Inga kommentarer: