Ser att min kollega Per Lodenius bloggar lättläst. Bra! Här i riksdagen finns mängder av svår text.
Så nu kommer ett tips för andra som vill testa hur läsbar er text är: Lix, läsbarhetsindex.
Och just idag så slog jag Per. Mitt index, innan det här inlägget i alla fall ligger på 33. Per har 39.
2 kommentarer:
Men vad i hela friden, min blogg har läsvärde 28, dvs lättläst som barnböcker...
Janne, det är svårare att skriva kort. Och du är proffs! :)
Skicka en kommentar