fredag 16 oktober 2009

Tack vänner!




Vilken fantastisk kväll det var igår. Anna König Jerlmyr, Mats G Nilsson och jag lanserade vår kampanj inför framtidsvalet 2010. Vi förvånar andra genom att samarbeta, både för att vi gillar varandra men också för att vår kombo av frågor är klockren. De stora frågorna i valet blir jobb, pension, miljö tror vi.

Och vi testade med att bjuda in vänner från Fejjan. Vilken succé. Det blev nödvändigt att uppmana människor att se ut som sin profilbild och många träffades för första gången i verkligheten. Vi tror att det var fler än hundra personer som kom förbi. Trots sen inbjudan och konkurrerande mingel och kandidatutbildning. Varmt och trångt och glädje.
Det bästa jag gjorde som ordförande i MUF Stockholm 2000-2001 var att leka valrörelse. Vi hade kampanjupptakt, var ute på skolor, kampanjade på stan, hade tävlingar och t-shirts och middag och avslutning med prisutdelning. Det var tänkt att hålla på i två veckor om jag minns rätt men det var så kul att vi körde en vecka till.

Ungefär så tänkte vi göra. Och vi började igår. Fast vi håller på fram till valet.

8 kommentarer:

Birgitta Holm sa...

jag lovar komma till era underbara evenemang och kryss får ni alla tre av mig. Vi moderater är stolta över er tre som gör mer än hela regeringen tillsammans. All Heder åt er.Det nya mantrat är nu jobb, pension och miljö. JAG ÄR SÅ HIMLA STOLT ÖVER ER!!!!!!!!!!!!!

S R LARSON sa...

Kan du forklara vad ni vill - egentligen? Er artikel var ju, som jag visat i mitt svar pa min blogg, inte direkt profilskapande for vare sig er eller moderaterna.

Ar det har en del i den Erlanderisering av moderata samlingspartiet som er partiordforande inledde i somras, da han hyllade Tage Erlander?

Fia sa...

Birgitta, du är underbar. Larson, ska se vad du skrivet men det är enkelt vad vi vill: jobb, pension, miljö blir de stora valfrågorna. Vi tre samarbetar och nu har vi sparkat igång valrörelsen. Alla som vill - och sympatiserar med våra frågor - får vara med.

S R LARSON sa...

OK, jag vill inte ta upp alltfor mycket utrymme pa din blogg, sa jag skriver en uppfoljning pa min egen. Men jag rekommenderar dig verkligen att lasa och seriost beakta mina analys - den ar inte bara unik utan ocksa baserad pa 25 ars erfarenhet av svensk politik, manga ars forskning inom politiska fragor och dessutom ett utlandsperspektiv som satter nytt ljus pa svensk politik.

Mvh,

S R Larson

Fia sa...

Ja du Larson, ödmjukt men ändå inte. Vet inte vad jag ska svara.

Fia sa...

Ehm. Larson. Läste i alla fall början av ditt inlägg. Jag delar inte dina uppfattningar. Och du har ett ovanligt sätt att använda ordet sosse.

S R LARSON sa...

"Vet inte vad jag ska svara."

Du kan argumentera for dina standpunkter...!;) Det ar sa man brukar gora i politiken. Atminstone har i USA. Det var sa en gang i tiden i Sverige ocksa.

Fia sa...

Visst. Argumenten har du i artikeln.